بخشنامه دادستانی برای تأمین امنیت زائران اربعین -راهبرد معاصر

بخشنامه دادستانی برای تأمین امنیت زائران اربعین 

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی، توجه به صیانت از حقوق عامه زائران اربعین و تکریم آن‌ها را مورد تاکید قرار داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 27
کد خبر: ۲۰۱۶۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با نزدیک شدن به ایام چهلمین روز از شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام و یاران با وفایش، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها، توجه به صیانت از حقوق عامه زائران حضرت اباعبدالله علیه السلام و تکریم و تعظیم آن‌ها را مورد تاکید قرار داد.

در این بخشنامه به همکاری با ستاد اربعین، فعال شدن مرکز فوریت‌های قضائی به ویژه در مرز‌های خروجی با استقرار قضات ویژه، تأمین امنیت مطلوب در توقفگاه‌های خودرو و همچنین نظارت هوشمند بر سامانه‌های پایش هوشمند در مسیر‌های تردد اشاره شده است.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به در پیش بودن پیاده روی بزرگ اربعین حسینی (ع) و نقش آن در تعظیم شعائر مذهبی و ایجاد فضای معنوی در کشور، شایسته است نسبت به تدابیر ذیل توجه لازم معمول شود:

مراقبت‌های لازم از حیث رعایت حقوق عامه به منظور حفظ امنیت، سلامت، بهداشت، جلوگیری از ازدحام جمعیتی، کاهش تأخیر و معطلی، حذف هزینه‌های غیرضرور، ارائه خدمات با کیفیت، کنترل قیمت‌ها به ویژه بلیت اتوبوس، هواپیما و قطار در مسیر‌های بازگشت معمول شود. / مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار